Att våga

0kommentarer

Att våga inte vara perfekt tar sin tid.
Man vill så gärna bara älskad av allt och alla.
Men går man den vägen kommer du hata dig själv.
För man kommer inse att det är omöjligt att bli älskad av alla och sedan också älska sig själv.
Därför har jag slutat bry mig om dom som aldrig kommer älska mig.
därför har jag gått upp i vikt och därför lever jag som jag vill.
Förut var jag rädd, för vågen, mig själv och vad folk snackade bakom min rygg.
Rädd för att göra misstag men hela mitt liv blev då ett misstag.
Jag blev en gråskala tyst och blyg. Ensam och rädd, förtvivlad och dum i huvve.
Visst gör jag misstag nu också, men jag är mig själv då och tar det med en klackspark.
För livet handlar inte bara om mig.


Hursomhelst, fredagen var helt galen, vette tusan hur jag lyckades komma in på harrys men det gjorde jag.
Gick runt där ensam som ett fån, dansade och var glad, bytte nr med nån kille såg jag sedan.
Sedan spragn jag tillbaka till framnäs där det var tomt för att sedan äta mig spymätt på max, dra på efterfest hos nån grabb och sedan hos mig.
Haha, helt galet, men jag är galen och det står jag för.
Har aldrig velat bli lugnt, bara varit rädd för vad folk ska säga.
men nu kvittar det egentligen, för jag hade roligt.
Galet roligt.

Äh nu måste jag plugga!
harne

Kommentera

Publiceras ej