Förbättra istället.

0kommentarer

Hej alla kära läsare! inte för att jag tror att någon läser denna skiten men man måste alltid starta med något.
För man kan ju inte vaa känd hela sitt liv.

Hursomhels, jag älskar att utvecklas, att känna att man kommer någonstans i livet, att man inte hela tiden sitter på samma punkt hela sitt liv utan att man förbättras på ena eller andra sättet. Sedan om man hela tiden är så effektiv i sin utvecklig är väl inte huvudsaken, bara man gör det.
Sen orden perfekt vill jag vi ska ta bort. för varför egentligen ha ett ord som inte att uppnås och bara får oss att sträva efter det omöjliga. Att hela tiden försöka men att bara inse att man misslyckas gång på gång, så bort med orden perfekt! Att uppnå perfektion går inte eftersom ingen jävel kan ändå säga vad som är perfekt eller inte. Det är bara lönlöst eftersom alla är olika smak och tycker annorlunda inom allt.  Ordet perfekt får människor att må dåligt, känna sig otillräckliga och fula. Ett ord som egetligen är så vackert på utsidan men har många baksidor.
Istället tycker jag att vi ska köra på ordet, förbättra. För det kan vi alltid, bli bättre personer, förändra och göra en skillnad, mognat. Så förbättra istället för att sträva efter det omöjliga, perfektion.

Jaja, nu ska jag kila, gör lite frukost kanske, sedan ringa en polare fixa festen och gräva runt lite i min garderob för att hitta den perfekta party outfiten om det nu går.

seya!
502514-8
Jag kan inte bli perfekt, men iaf bättre.

Kommentera

Publiceras ej