Jadu.....

0kommentarer

Tystnad, dödens refräng.
Den hänger i en lina ovanför min säng.
Tankar målar mina väggar.
svart blev mitt rum.
Tala min tunga, låt orden springa lös.
Så kanske, så kanske,
Inte natten tar mina dagar.


Jag sitter i systern lägenhet sörplar på en snus.
Snart skall yttret putsas upp och leendet klä min mungipa.
Kläderna skall anpassas efter festlighet håret dofta produkt.

Men iaf, min dag har varit bra, tackar anna för de.
Annars hade nog ångesten här och slagit mig negerblå.
Bättre att sova när hela världen snurrar och orden spyr.

Jaja, nu måste jag kila ett tag här.
Festlighet och mumma ikväll.
Som man alltid tror det ska vara.
Men egentligen vem fan har sagt att festa är roligt, egentligen? Varför finns det saker som bara alla ska tycka är roliga?
När egentligen många bara gör det för att våga mer.
Sprit är feghet, ett sätt att dölja sin svaghet.
Sprit är en flykt från en verklighet som bara kommer tillbaka.

Kommentera

Publiceras ej